szukaj zwrotu:       szukaj w:
wybrano:
dział - Matki, żony, kochanki (problemy z dziećmi, mężami i niemężami, teściowymi, pracą, plotki, rady, itp)
temat - chrzest i... problem


Dodaj nowy wpis      Powrót do wybranego działu      Powrót do strony głównej forum
Strona 3 - poprzednia, 1, 2, 3,
Napisano: Treść:
Goga66
2006-04-03
Email
Jedni mają problemy z teściami a ja obecnie z siostrą męża :( Obraziła się, że nie poprosiliśmy ją na chrzestną. Poprosiliśmy mojego brata i jego długoletnią dziewczynę a obecnie moją przyjaciółkę i koleżankę, z którą studiuję. I siostra Roberta Ewa i Agnieszka (dziewczyna brata) od początku interesowały się Zuzią. Ewa, niestety jest osobą nie znoszącą sprzeciwu, zawsze wszystko ma być jak ona sobie życzy i wyobraza, co owocowało tym, że często na kogoś się obraża. Najczęściej na kogoś z rodziny. Prawdę mówiąc od początku nie braliśmy jej pod uwagę, zwłaszcza, że deklaruje się jako osoba generalnie niewierząca. Chrzczona jest ewangelicko (jak i mój mąż) ale do konfirmacji (odpowiednik komunii katolickiej w wieku 12 lat) nie przystąpiła. Syna ochrzciła katolicko - bo tak wygodniej, żeby nie odstawał ani jako ateista, ani jako ewangelik od innych. W zasadzie chrześcijaństwo jej nie interesuje. Moi Jezuici wymagają zaświadczeń z parafii (bez względu na wyznanie), że chrzestny jest osobą praktykującą, która ma wszystkie sakramenty w porządku. Ewa ani w tym, ani w tamtym Kościele nie ma spełnionych warunków. Myślę, że jakoś by sobie załatwiła zaświadczenie - kłamiąc, przekupując czy podrabiając. Ale przecież nie o to tu chodzi. Może nie jestem jakąs wyjątkowo w tej chwili udzielającą się kościelnie chrześcijanką (kiedyś byłam aangażowana dość mocno w Oazę, potem ekumenizm) -chodzimy do kościoła mojego, czy męża od sasa do lasa ale chrzest traktuję poważnie i nie chcę zaczynać sakramentalnego życia Zuzi od kłamst i oszustw. Ale Ewa tego nie zrozumie. Dla niej to sprawa ambicjonalna. Teściowej groziła, że nie przyjdzie na chrzest, bo dlaczego