Happy mum - odzież ciążowa, odzież dla dzieci, moda ciążowa. Sklep, forum, porady ciążowe.
[Rozmiar: 18178 bajtów]
szukaj zwrotu:       szukaj w:
wybrano:
dział - Ciąża (zdrowie i samopoczucie w ciąży, przebieg ciąży, wątpliwości, szpitale itp.)
temat - Luminalum na żółtaczkę


Dodaj nowy wpis      Powrót do wybranego działu      Powrót do strony głównej forum
Strona 1 - 1, 2, następna
Napisano: Treść:
venuss
2007-03-19
Email
Witam szanowne mamusie. Mam mały problem. Moje maleństwo ;Ola ma 19 dni i jeszcze nie pozbyła sie zółtaczki poporodowej. Bilibrulina tbil 8,84 (norma wynosi 0-1). Lekarz zapisał czopki Liminalum (poł raz dziennie. Czy ktoras z Was stosowala moze ten lek....przeciwwskazan i srodkow ostroznosci jest tyle ze az boje sie to podawac... Pozdrawiam! V.
dodinga6
2007-03-19
16:07:18
Email
Witam, u mojego Misia podwyższona bilirubina utrzymywała sie jeszcze miesiąc po urodzeniu.Podawałam luminalum ale w tabletkach.Tez przerażały mnie info. na temat skutków ubocznych a farmaceuta twierdziłą że takiego leku nie stosuje sie u niemowlaków.Jednak pediatra ostrzegła mnie przed tym no i podawałam. Poskutkowało.
Goga66
2007-03-19
18:22:25
Email
Zuza po 6 dniach miała coś ok. 11,5, po 6 tygodniach 2,9 i nikt nic nie kazał z tym nic robić poza ew. przegotowaniem pokarmu. Jeszcze po 3 miesiącu na przełomnine września i października miała 1,7 chyba. W styczniu już była w normie. Venuss - skonsultuj się z kimś jeszcze. Może wystarczy przegotowac pokarm lub dać przez 2 doby sztuczne mleko. Ten poziom chyba nie zagraża zdrowiu dziecka. A jak próby wątrobowe?
Goga66
2007-03-19
18:26:15
Email
Dziewczyny, a dlaczego na żółtaczkę lek przeciwpadaczkowy i uspokajający? Bo w głowę zachodzę?
Goga66
2007-03-19
18:28:43
Email
Luminalum daje się też noworodkom, które mają drgawki.
ANDZIA76
2007-03-19
19:27:51
Email
Vennus możesz spkojnie podać swojemu maleństwu luminal, ten lek jak zresztą każy inny ma skutki uboczne (nawet witaminy mogą szkodzić). Znam naprawdę wiele dzieciaczków które na przedłużającą się zółtaczkę dostawały luminal, powoduje on oprócz swojego podsawowego działania uspokajającego, szybsze uwalnianie bilirubiny. Naprawdę nie masz sie czego obawiać.
Goga66
2007-03-19
21:53:10
Email
Mnie nikt nie proponował ale przypuszczam, że Andzia się orientuje dobrze. Tylko Andziu - jeżeli się znasz - czy dla zdrowia aż tak ważne jest uwalnianie szybkie bilirubiny, że ryzykuje się lekami? Bo Zuzi baaardzo długo znikał nadmiar i naprawdę nikt nie proponował luminalum
venuss
2007-03-20
12:41:15
Email
Dziękuję Wam, trochę mnie uspokoiłyście, chociaż trzymam rękę na pulsie:) Goga prób wątrobowych nie robiłam, ale zrobie za kilka dni przy okazji kontroli bilibruliny. Od dwóch dób mam nieprzespane noce i niespokojne dni, Ola krzyczy chyba z powodu bóli brzuszka. Przedwczoraj zjadłam kawałek ogórka konserwowego, troche czekolady, może od tego??? ale wczoraj uwazałam na dietę a dzidzia nadal ma wzdęcia. Położna poradziła rumianek (podac dziecku ok 50ml dziennie) niewiele pomaga. dalam 4 krople espumisanu, tez bez efektu, co robic? Ola ma teraz 20 dni. Myslałam ze to od luminalu, ale pediatra mowi ze czopki prędzej uspokoją nic pobudzą... ech ..na kolki to chyba za wcześnie? Poradźcie coś proszę.
venuss
2007-03-20
12:41:16
Email
Dziękuję Wam, trochę mnie uspokoiłyście, chociaż trzymam rękę na pulsie:) Goga prób wątrobowych nie robiłam, ale zrobie za kilka dni przy okazji kontroli bilibruliny. Od dwóch dób mam nieprzespane noce i niespokojne dni, Ola krzyczy chyba z powodu bóli brzuszka. Przedwczoraj zjadłam kawałek ogórka konserwowego, troche czekolady, może od tego??? ale wczoraj uwazałam na dietę a dzidzia nadal ma wzdęcia. Położna poradziła rumianek (podac dziecku ok 50ml dziennie) niewiele pomaga. dalam 4 krople espumisanu, tez bez efektu, co robic? Ola ma teraz 20 dni. Myslałam ze to od luminalu, ale pediatra mowi ze czopki prędzej uspokoją nic pobudzą... ech ..na kolki to chyba za wcześnie? Poradźcie coś proszę.
pinkie
2007-03-20
12:51:44
Email
Może miec już kolki. Najlepiej poradź się lekarza. Ja polecam infacol lub sab-simplex. Ale to sie daje przed kazdym jedzeniem.
venuss
2007-03-20
13:06:23
Email
pinkie dzięki, chyba masz rację, trzeba będzie znów wezwac doktora
pinkie
2007-03-20
13:36:10
Email
Eeeee a położna środowiskowa nie wystarczy? One też się na tym znają. Moze ci pokazać jak sobie radzić z kolkami i moze rozpoznac, czy to w ogóle kolka
pinkie
2007-03-20
13:40:40
Email
Możesz spróbowac mojego sposobu na kolki - po prostu kąpałam malucha. Ciepła woda rozluźnia brzuszek ;)
venuss
2007-03-20
13:57:18
Email
pinkie i znowu masz rację, mam fajna połozna srodowiskowa, babka z jajem. Niech rozpozna, bo może ja przewrażliwiona mamusia widzę "inaczej" hihi, Pozdrawiam V.
pinkie
2007-03-20
14:05:44
Email
Fajna połozna - to jest super sprawa. Moja tez taka była, okazała się bardziej przydatna niż pani doktor nauk medycznych w klinice dziecięcej. Rozumiem Twoje przewrażliwienie ;) Byłam taka zielona ja Ty teraz. Za rok sama będziesz spokojnie udzielac porad.
Goga66
2007-03-20
14:23:31
Email
Zuza już od 16-17 dnia miała kolki. Spróbuj wyeliminować nabiał i zobacz, czy to trochę pomoże. Zuzi trochę pomagał bobotic ale większość tych leków daje się dopiero od 1 miesiąca. Kup okład na brzuszek - taki żelowy. Masuj jej też brzuszek i kiedy ją boli kładź brzuszkiem na swoim brzuchu.
Strona 1 - 1, 2, następna
Dodaj nowy wpis      Powrót do wybranego działu      Powrót do strony głównej forum