Happy mum - odzież ciążowa, odzież dla dzieci, moda ciążowa. Sklep, forum, porady ciążowe.
[Rozmiar: 18178 bajtów]
szukaj zwrotu:       szukaj w:
wybrano:
dział - Dziecko (wychowanie, zabawy, rozwój, dieta, przedszkola, itp)
temat - co zamiast kaszki na kolacje?


Dodaj nowy wpis      Powrót do wybranego działu      Powrót do strony głównej forum
Napisano: Treść:
A?ka
2005-07-19
Email
Dorad?cie mi, prosz?, mo?e macie jaki? pomys?! moja córcia od kilku dni odmawia jedzenia kaszki na kolacje. Zmieni?o jej si? z dnia na dzie?, nie by?o konkretnego powodu. Jest g?odna bo ch?tnie probuje tego co my jemy i kiedy j? dostawi? do piersi te? ci?gnie. Tylko, ?e ja mam zamiar powoli odstawia? j? od cycusia i bez sensu by?oby teraz wraca? do ci?gniecia piersi na wieczór (boj? si?, ?e pó?niej jej nie odzwyczaj?). Co podawa? na kolacj?? Zaznacz?, ?e nie uzywamy modyfikowanego mleka i lekarka proponowa?a, aby nie wprowadza? jak nie ma potrzeby. A mo?e pojawi?a si? w?a?nie potrzeba? Macie jakie? pomys?y? Ola ma 10 mcy (dok?adnie jutro ko?czy). Licz? na rady z Waszej strony.
Julia
2005-07-20
08:09:28
Email
Ja bym da?a butelk? mleka modyfikowanego. Dlaczego mia?aby? go nie wprowadzi?? Przecie? takie mleko te? ma wiele wartosci od?ywczych i na pewno ma?ej nie zaszkodzi. Tym bardziej, skoro jak piszesz, nie chcesz ju? karmi? piersi?. Te? my?l?, ?e Twoja córka mog?aby sie na nowo do tego przyzwyczai?.
sylwia
2005-07-20
09:03:30
Email
Ka?dy pediatra mówi co innego. Nam kaza?a podawac mleko modyfikowane do 2 latek, wi?c juz sama nie wiem, jeszcze go karmi?am piersi?, ale juz podawa?am modyfikowane, bo sie nie najada? i tak zosta?o, ze rano pije mleko, a wieczorem kaszk?, ale po tych kaszkach trzeba myc dzieciom z?bki, bo s? s?odkie. Pozdrawiam
Agata
2005-07-20
15:56:19
Email
Ja mojej Saruni te? daj? mleko modyfikowane i kaszk? robi? te? na modyfikowanym. Tylko, ?e kaszk? daj? jej ok. 15-16 tej, a noc tylko samo mleczko
sylwia
2005-07-20
20:32:48
Email
Agata, jak ci ?pi ma?a po samym mleku na noc?
Julia
2005-07-20
21:03:31
Email
Sylwia sorry, ?e si? wtr?cam (pytanie do Agaty), ale te? daj? Bartkowi samo mleko na noc, 210-240 ml i ?pi ca?? noc (od ok 20 do 6-7)
sylwia
2005-07-21
08:19:47
Email
Julia, wcale sie nie wtr?casz. Skierowa?am pytanie konkretnie do Agaty, bo ona wcze?niej o tym wspomnia?a, ale ciekawi mnie równiez jak inne dziewczyny karmi? maluszki przed snem. Zazdroszcze Wam, bo mój Kuba tak sie nie najada, ja musz? do mleka Bebiko 3R(czyli to z kleikiem ry?owym) dodawac jeszcze kaszy, bo Kuba g?odny. A martwie si? tym bardzo, bo dentystka powiedzia?a nam, ze próchnica najbardziej atakuje po tych s?odkich kaszkach. Wieczorem umyjemy z?bki i Kuba dostanie fluor, ale co zrobic w przypadku, gdy jest w nocy g?odny. Wtedy boje si? o z?bki, a jak próbowa?am w nocy dawa? mu wod? lub same mleko, to by? ci?gle glodny i budzi? sie co godzine. Pozdrawiam! Dzieki Julio, ?e si? odezwa?a?.
Julia
2005-07-21
10:10:27
Email
Sylwia, o ile pami?tam, Kubu? ju? jest du?ym ch?opcem? Piszesz, ?e musisz go karmi? cz?sto w nocy... nie wiem, czy przegl?da?a? ju? polecan? tu na forum ksi??k? Tracy Hogg, ja j? przeczyta?am i autorka pisze o ró?nych problemach ze spaniem. Jest te? o przesypianiu ca?ej nocy i o tym, ?e starsze niemowl? nie musi ju? je?? w nocy, a skoro sie budzi, to wcale nie musi oznacza?, ?e jest g?odne. Tracy pisze, ?e dzieci w tym wieku bardzo rzadko zjadaj? w nocy du?e posi?ki, a bardziej chodzi im o zaspokojenie potrzeby blisko?ci i poczucie bezpiecze?stwa. Takie dziecko mo?na nauczy? przesypiania ca?ej nocy, wystarczy, kiedy si? budzi, uspokaja? je i skloni? do ponownego za?ni?cia. Nie trzeba wcale dawa? jedzenia. To podobno trudne, ale konsekwencja daje efekty. Oczywiscie nie znam dobrze Twojej sytuacji, Ty sama zdecyduj co robi?. Ja tylko stre?ci?am z grubsza fragment ksi??ki. Mo?e w czym? Ci pomog? :o) Skoro to dla Ciebie uci??liwe, mo?e warto t? ksi??k? przejrze?. W którym? temacie jest link do strony, z której mo?na j? ?ci?gn??. Naprawd? polecm t? ksi??k?, jest super i wiele ciekawych rzeczy mo?na sie dowiedzie?. Pozdrowionka!
Agata
2005-07-23
20:46:58
Email
Sylwia, moja Sara pije mleko ok. 20-tej i spi do ok.5.30-6.30 rano. Moja mama ostatnio ci?gle mi mówi, ?ebym co? jej dodawa?a do tego wieczornego mleka (kleik albo kaszk?), ?eby j? d?u?ej trzyma?o. A ja sobie my?l?, ?e skoro tak ?adnie ?pi mi po samym mleku to po co mam jej to jeszcze zag?szcza?. jak przyjdzie taki czas, ?e si? b?dzie w nocy budzi?a g?odna to zaczn? jej zag?szcza?, ale póki co dostaje same mleko. I wypija róznie od 120-180 mililitrów na noc.
Ostatnio niestety sama jej daj? mleko o 4 rano, poniewa? dostaje syrop na zaparcia i musi go dosta? 2 godziny po porannym jedzeniu a na godzin? przed kolejnym jedzeniem. Tak?e po 2 godzinach, o 6 rano daje jej syropek i o 7 rano juz babcia (bo ja jestem w pracy) daje jej jedzonko. Syropek mog?aby dawa? babcia, ale troch? si? boi, ?e nie b?dzie od niej pi?a, wi?c tak to przeorganizowa?am, ?e o 4 rano daj? jej na ?piku butl? i jeszcze pred wyj?ciem do pracy dostanie syropek.
sylwia
2005-07-26
09:02:05
Email
Julio! ja juz chyba wypróbowa?am wszystkie sposoby, aby ma?y odzwyczai? si? jadania w nocy, ksi??k? Tracy równie? przeczyta?am.Po dwóch tygodniach bezsennych nocy skapitulowali?my, ani zamiana na soczek, czy wod? nie pomaga. On musi by? najedzony. Mam koleank?, która pociesza mnie, ?e kazde dziecko dorasta do pewnych czynno?ci i przyzwyczaje? w swoim tempie i matce pozostaje tylko czeka?. Pozdrawiamy, mama i Kuba
Nikoleczka
2005-07-28
09:31:51
Email
Ja daje Nikoli na nocmleko modyfikowane bez kaszki.Zawsze robi? 210ml w butelke ale przewaznie zasnie i nie dojje doko?ca.Przesypia mi potym prawie zawsze ca??noc albo obudzi sie tylko raz na piciu ale to zadko.
Anula
2005-08-12
18:31:56
Email
Pozwolisz Asiu, ?e te? si? wtr?c? i napisz? to co zalecaj? teoretycznie poradniki ?ywienia niemowl?t: skoro Ola zacz??a ju? 11 miesi?c, to mo?esz spróbowa? wprowadzi? jej ju? (o ile nie jest alergiczk?) ca?e jajko 3-4 razy w tygodniu (na mi?kko, na twardo lub jajecznic? na parze) , kefir, jogurt lub twaro?ek (1-3 razy w tygodniu) a tak?e chude, gotowane w?dliny dobrego gatunku (szynk? lub pol?dwic?) lub bezpieczniej upiec samodzielnie i podac plasterek takiego mi?ska. Nie powinno podawa? si? w?dlin gorszego gatunku (parówek, kie?basek, mortadeli i pasztetowych). W 10-tym miesi?cu mo?na by?o wprowadzi? ju? pieczywo i kaszki glutenowe (ale uwaga na alergi?), wi?c mo?na przygotowa? kanapeczk?, do tego dorzuci? jaki? owoc (np. z jogurtem naturalnym). Natomaist tak jak dziewczyny uwa?am, ?e powinna? podawa? mleko modyfikowane (zalecaj? do 3 roku ?ycia), tym bardziej, ?e chcesz odstawi? Ol? od piersi. Znalaz?am jeszcze propozycje kolacji w IV kwartale: 1/ kasza z jajem i kefirem, 2/ omlet z warzywami, 3/ kanapeczki i mleko, 4/ jajecznica lub jajko na mi?kko, 5/ mi?sko z warzywami i sok owocowy, 6/ kaszka mleczna, 7/ kanapka z twaro?kiem lub jajko, owoc i 150 ml. mleka. Znalaz?am te? porad?, ?e gdy chce si? od 12 m-ca odstawi? dziecko od piersi, to w miejsce dotychczasowych karmie? piersi? wprowadzamy: ry? na mleku, kasze manne lub lane kluseczki. Jak chcesz to mam przepisy na kaszk? manne z owocami, drobiowo-jarzynow? past? do pieczywa, lane kluseczki, legumin? z kaszki kukurydzianej, omlet z marchewk?. Pozdrawiam.

Dodaj nowy wpis      Powrót do wybranego działu      Powrót do strony głównej forum