szukaj zwrotu:       szukaj w:
wybrano:
dział - Ciąża (zdrowie i samopoczucie w ciąży, przebieg ciąży, wątpliwości, szpitale itp.)
temat - Czy astma jest dziedziczna?


Dodaj nowy wpis      Powrót do wybranego działu      Powrót do strony głównej forum
Napisano: Treść:
el_medano
2011-06-27
Email
Planujemy z mężem dziecko, ale oboje jesteśmy astmatykami. Żyjemy bardzo aktywnie i dbamy o to, aby nasze środowisko było wolne od czynników sprzyjających chorobie. Zastanawiamy się jednak, w jakim stopniu astma jest dziedziczna (różni specjaliści mają różne teorie na ten temat) i czy nasz maluszek ma szansę nie zachorować?
ciekawa
2011-06-28
08:19:00
Email
Ja też mam astmę. Nie jestem lekarzem ale myślę, ze nie ma co siać paniki. Moja astma jest na podłożu alergicznym i to właśnie alergię można w sumie dziedziczyć-tak myślę i tak jest u nas. No i w sumie moja alergolog też mi o tym mówiła. Nastula jest alergikiem i teraz musimy o nią dobrze dbać. Moja astma zaistniała bo miałam nie rozpoznaną i nie leczoną alergię-ciągłe zakażenia dróg oddechowych, zapalenia zatok itd i w końcu złapał mnie atak. Dlatego tak ważne jest aby dziecko miało podawane leki przeciw alergiczne-żeby nie doprowadzić do astmy. Nie wiem natomiast jak to jest z taką astmą o innym podłożu. Wiem natomiast , że bardzo ważny jest odpowiedni sport-źle konstruowany wysiłek fizyczny-źle prowadzone treningi mogą nasilić objawy-wiem z doświadczenia. Ja uprawiam sporty-regularnie ćwiczę-ostatnio zaczęłam nawet biegać-truchtać-ale zanim to zrobiłam przeczytałam jak to się robi. W efekcie mogę biegać długo, ostro się pocić a ataków astmy nie mam. Myślę, że nie ma co siać paniki tylko żyć aktywnie i przyglądać się dziecku, żeby w odpowiednim momencie zareagować gdyby coś miało się dziać.
Goga66
2011-08-08
18:59:49
Email